onsdag 10. juli 2013

Kjole




Til tross for en betydelig samling gallakjoler i garderoben, var behovet for ny kjole til et familiebryllup i København sterkt.  Jeg hadde så lyst på en blå kjole med ermer denne gang.  

Hva gjorde jeg så?  Jo, jeg bestilte skreddersøm fra Kina.....  Det finnes mange kjoleforretninger på nettet, og jeg valgte http://www.jjshouse.com/no/.  Her finnes et utall modeller, og jeg la inn mine egne mål og valgte modell og farge.  Og vips.... en  uke senere sto DHL på døren med kjolen fiks ferdig.  Og den satt som et skudd.

Ble jeg fornøyd?  Ja, fargen var fin, kjolen satt fint og passet.  Men hadde jeg valgt riktig modell???  Jeg valgte en kjole med litt draperinger rundt livet for å skjule valkene, men tenkte ikke på at den samtidig deler opp min korte kropp.  På nettet satt kjolen på en modell som sikkert var 10 cm høyere enn meg og betydelig smalere.  Jeg føler meg litt småfet i den, men den får duge.  I neste bryllup må jeg jo ha ny kjole allikevel....  Sånn er det!!!!

Og prisen?  Ja, du kan kjøpe fire kjoler fra Kina for prisen av en i Norge.  Ikke rart at varehandelen i Norge sliter.  

Nå gleder jeg meg til bryllupet!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar