fredag 17. juni 2011

Soli Brug 2011

Vi fortsatte til Soli Brug ved Greåker. Det var her Bente kjøpte det flotte bildet av Tor Arne Moen i fjor. Nå var vi spente på årets utstillinger.

Tøyens rose og Nannestads rose.



Rolf Nerli - maleri og grafikk.

Rolf Nerli er fra Siljan i Telemark, men bor og arbeider i Tønsberg. Utstillingen viste vinterbilder i maleri og grafikk. Nydelige farger. Jeg likte bildene!


Grete Riseng - maleri.


Grete Riseng er abstrakt i sin uttrykksform med store fargeflater. Bildene mine er en slags abstrakt gledeskunst, sier hun. Bente likt disse bildene svært godt.


Herman Hebler - maleri, collage & grafikk 100-års jubileum.

Herman Hebler ble født i 1911 og døde i 2007. Han er Norges siste avantgardekunstner, har deltatt på utallige internasjonale biennaler og fått en rekke priser i inn- og utland. Utstillingen markerte 100-års jubileet for hans fødsel.

Her var det sterke farger og rette linjer. Ja, vi likte det vi så.


Etter denne vandringen i kunstens verden, dro vi til noe mer jordnært, nemlig Norwegian Outlet i Vestby. Mye fint og billig å få tak i her, men lite i de vanlige damestørrelsene 38, 40 og 42. Både Bente og Berit var heldige og kjøpte både jakker, bukser, gensere og .... Jeg kjøpte bare noe småtteri.


Norwegian Outlet.



Vi avsluttet dagens utflukt med pizza. Super dag som frister til gjentakelse.

2 kommentarer:

  1. Noe så nikoselig. Jeg fryder meg over både tekst og bilder. Something for a rainy day!

    Bente Helenesdatter Pettersen

    PERSONA GRATA
    tlf. 0047-95739209

    SvarSlett
  2. Tøyens rose. Den likte jeg!!

    Bente Helenesdatter Pettersen

    PERSONA GRATA
    tlf. 0047-95739209

    SvarSlett