lørdag 11. juni 2011

Den årlige sommermiddagen

Den årlige sommermiddagen med Sidsel og Grete fant i år sted på Lofoten Fiskerestaurant på Aker Brygge. Vi har vært her tidligere, og får alltid god fisk. Restauranten var stappfull, men vi fikk et bord selv om vi ikke hadde reservert på forhånd.

Vi spiste en delikat og smakfull tre retters meny og delte en flaske Chablis.

Deretter spaserte vi litt i byen i det varme været og tok en glass på Hotel Continental før vi tok toget hjem.

Ja, jeg glemte jo at det ble ørlite shopping før middagen,- sko på Sidsel og kjole på meg. En lekker og spesiell kjole som jeg så i et vindu og bare måtte ha. Så nå er klesproblemet til 45-års jubileet for ELG i september løst. Må bare ha en liten rød clutch til tror jeg....




Forretten var kamskjell med gåselever. Nydelig.

Til hovedrett var det ovnsbakt torsk med bønner, fenikkel og rødvinsaus. Skravla gikk så heftig at jeg glemte å ta bilde av den.


Desserten var pære-carpaccio med sorbet og bjørnebær. Nydelig.

Neste møte blir SPA-tur et eller annet sted i oktober.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar