søndag 27. juli 2014

Dresden igjen....

.... ja, dette var bloggerens tredje besøk i Dresden i løpet av ett år - overraskelsestur for Arild denne gang. Han hadde flere ganger ytret ønske om en tur til Dresden, så jeg bestilte fly, hotell, buss, skattkammer og ballett i all hemmelighet....  Arild trodde vi skulle på hytta, men dagen før avreise måtte jeg be han pakke litt annerledes, og da lurte han fælt!  Du må være klar kl. 07:45 i morgen tidlig, sa jeg.  Og hva gjorde han da?  Jo, han gikk inn på nettsiden til OSL og så hvor det gikk fly kl. 10:00.  Det går fly til Berlin, sa han, så da skal vi sikkert til Dresden. Litt av en luring!!! 

Jeg måtte innrømme at han hadde rett, og avslørte dermed programmet.  Han gledet seg umiddelbart.  Det er gutten sin det!  (Jeg er ikke sikker på at alle menn hadde tatt en overraskelse så sporty.... hører så mye om trege ektemenn....)

Dresden viste seg fra sin beste side med sol og varme og ble dermed en ny og helt annen opplevelse for bloggeren også som tidligere bare har vært der på tidlig vår. 

I tillegg til alle "must visit" var vi på orgelkonsert i Kreuzkirche, nydelig båttur med lunsj på Elben og siste kvelden "Ballett Revolucion" i Semperoper.  Det var gjestespill av et danseensemble fra Cuba og beskrives som en dansesensasjon. Helt rått!!!  Har aldri opplevd maken til prestasjoner i alle sjangere fra klassisk ballett til street dance.  Det var skikkelig trøkk og vill begeistring i en fullsatt sal.  Arild var svært begeistret og snakker stadig om de fantastiske danserne.

(I går kveld vant han DAB-radio i NRK's Sommeråpent på et ballettspørsmål, så nå er han skikkelig i siget....)

Vi hadde noen vidunderlige dager i Dresden, og det ble til og med tid til litt shopping.  Lekre butikker og mye fint sommertøy på salg nå.  Arild likte seg veldig godt i Dresden, og jeg tror opplevelsene i denne byen overgikk alle hans forventninger. Det er jeg glad for.

Neste gang er det hans tur til å overraske hustruen..... (som gleder seg).

En dag i Dresden
Mat i Dresden
Frauenkirche og Semperoper by night!
Ballett Revolucion
Ballett Revolucion

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar