torsdag 22. september 2011

Internationale Automobil-Ausstellung

Ja, nå har vi altså vært på bilutstillingen i Frankfurt. Her var det tjukt av folk, les mannfolk med noen damer på slep.

Vi startet dagen hos Mercedes, som hadde første stand ved inngangen. Dette var utstillingens absolutt beste stand, og logistikken var av tysk toppklasse. Teknologien var super og utstillingen var i tre etasjer. Alle ble sluset samme vei, noe som gjorde at alle fikk se alt.

Vi fortsatte til Audi, og der var det bare kaos. Riktignok hadde de laget en bane rundt standen, slik at man kunne få seg en kjøretur, men ellers var det dårlig. Hos Audi var det en ny Q3 som Arild så… Vi andre fikk ikke øye på den.

Så var det Volkswagen, Porsche og noen andre ”rare” merker som Bugatti og Bentley før lunsj bestående av Pizza og Becks øl.

Ny Mercedes - bil for mor, far og gutta...

Gutta studerer detaljene


Ny bybil for mor?

Eneste pinup på panseret i år....


Porsche - bil for Alexander


Pizza-lunsj mellom slagene



Nå begynte det virkelig å bli ”crowded”, så vi ilte til BMW-standen. Bra stand, men ikke på langt lær så proff som Mercedes. Nyheten her var ny 1-serie, og gutta mente at jeg burde bytte min gamle 1-serie mot den nye. Her var det bredere bagasjerom, fortalte de. Ja, da får jeg jo plass til noen flere Rema-poser bak….. Og så var det hvite speil og felger – betyr det noe?

Gutta tok seg en runde til Volvo etc., men nå var jeg mer enn fornøyd, så jeg la ut på toalett-leting. Det var ikke lett faktisk, men til slutt løste jeg problemet. Merkelig at det ikke var mer merking til toaletter her med de menneskemengdene og all øl-serveringen.

Dette var min første bilutstilling,- og det blir nok den eneste…. Bilutstillinger er ikke hva det en gang var – eneste pinup på panseret denne gang var fru Berntsen….

For øvrig en flott dag her i Frankfurt. Vi tok Schnellbahn til sentrum etter utstillingen, men det ble ingen shopping – ikke en gang et par sko. Dagen ble avsluttet med deilig middag i byens bedre strøk. Sentrum i Frankfurt er fint med brede gågater, masse benker og veldig livlig. Vi koste oss.

BMW 1-serie - ny bil for mor


BMW 6-serie coupe - bil for far

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar