lørdag 17. september 2011

Cecilia Samartin

Same procedure as last year... Ja, også i år fikk jeg anledning til en kort prat med min favoritt og Norges mest leste forfatter, Cecilia Samartin. Hun er en usedvanlig vakker og hyggelig dame og sa hun husket ansiktet mitt fra i fjor... ja, ja, jeg liker å tro det....

Cecilia er opprinnelig fra Cuba, men familien hennes flyktet til USA under revolusjonen på Cuba. Hennes beste bok hittil (etter min mening) er "Drømmehjerte" hvor hun skriver nettopp om revolusjonen på Cuba og konsekvensene av den for en splittet familie. En vakker bok som i tillegg er skikkelig spennende.

Årets bok "La Peregrina" er mitt valg for lesesirkelen denne måned. Hittil har jeg lest ca. 100 sider, så det blir spennende å se hvor dette ender. Denne boken tar opp tråden fra hennes første bok "Senor Peregrino", og vi møter igjen noen av personene.

Jeg kan også anbefale "Salvadorena" som handler om livet til Ana etter at hun flyktet fra borgerkrigen i El Salvador. Dette er også en spenningsroman og i tillegg en vakker kjærlighetshistorie.

Cecilia fortale at hun planlegger en tredje bok i Peregrino-serien, så vi har mer å glede oss til.

Cecilia og meg anno 2011....



Cecilia intervjuet på scenen



I kø for å få Cecilias signatur - den køen var lang


Det myldret av folk i bokteltene i Spikersuppa. Tydelig at nordmenn er et lesende folk.

Vi tok også en tur ned på Rådhusplassen hvor det var matfestival. Tjukt av folk også her.

Super og meningsfylt lørdag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar