onsdag 23. mars 2011

Tor-Arne Moen

I dag har jeg sett Tor-Arne Moens utstilling i Telemarksgalleriet på Notodden. Galleriet er i gamle Tinfos Bruk, og egnet seg utmerket til utstilling av Moens kunst. Moen selv er fra Notodden, og har sitt atelier i Norsk Hydros gamle industrilokaler like ved.

Sammen med min gode venninne Bente og hennes venninne Berit ble dette en fin tur i vårsolen. Vi spiste lunsj på en liten kafe som nok bar litt preg av at vi var i rånernes mekka..... God service og hyggelige mennesker.

"Vårvinden kommer" + Karin, Berit og Bente


Jeg ble først kjent med Tor-Arne Moens kunst ved et besøk på Solli Brug i Østfold i fjor sommer. Bente kjøpte den gang et deilig bilde som har hedersplassen i hennes stue. Moens bilder fra 50-tallets fotografier med kreativ vinkling og nydelige farger appelerer til meg.

Jeg falt pladask for bildet nedenfor, men har jo allerede veggene fulle..... Dessuten kostet det kr. 22.000,..

"Senere samme dag" - min favoritt


"Tre gratier - også en favoritt"


Topp modell Bente foran "Favntak"


Tor-Arne Moen er en allsidig kunstner som slo gjennom med bokomslag til Hamsuns Samlede Verker. Han har også skrevet noveller og romanen "Brønnørreten".

Vil du se hvordan Moens bilder blir til, gå inn på youtube.com http://www.youtube.com/watch?v=WYkeGv99z1A&hd=1

1 kommentar:

  1. For en topp koselig og nydelig dag! Sol i hjerte og sol i sinnet.

    Bente Helenesdatter Pettersen

    PERSONA GRATA
    tlf. 0047-95739209

    SvarSlett