lørdag 12. mars 2011

The Producers

Nå behøver du ikke reise til New York for å se et skikkelig Broadway show. Du finner det på Oslo Nye Teater.

The Producers - et fyrverkeri av en musical som fikk terningkast 6 i flere aviser. Denne innholdt ALT - sang, dans, glitrende kostymer, humor, ironi, fart og spenning - og overgikk alle våre forventninger om hva som er mulig å få til i Norge.

Anders Hatlo var i storform som Broadway-produsent Max Bialystock og Jan Martin Johnsen spilte hans kompanjong Leo Bloom. Uforlignelige Hilde Louise Asbjørnsen spilte den svenske blondinen Ulla Inga Hanson Janson Svanson Kaisa-Lotta-Stina Svinsen-Svansen Svensen..... Herlig!



Og så Geir Kvarme da - vidunderlig overdådig som homofil regissør. Tilslutt må nevnes Ivar Nørve som spilte Franz Liebkind - et blinkskudd i lederhosen.....

Vi storkoste oss! Noe slikt har vi tidligere bare sett på Broadway !!!! Topp arbeid av Oslo Nye.

1 kommentar:

  1. Så gøy! Jeg digger HLA.

    Ellers mp jeg takke så mye for kort fra Petra. Høres ut som en storartet tur og jeg gleder meg til å høre mer når vi snart treffes. Hilsen fra Petra føltes forresten som en dobbelt koselig hilsen, min kjære bestemor som ikke lever lenger heter Petra, så jeg følte det som et lite stryk over kinnet også fra henne:-).

    Bente Helenesdatter Pettersen

    PERSONA GRATA
    tlf. 0047-95739209

    SvarSlett