onsdag 14. april 2010

Sommerdagen - min dag

Nydelig sommerdag - min dag



Mitt bursdagsønske var en tur til byen med middag og foredrag på Litteraturhuset. Arild syntes det var et merkelig ønske, men det var jo min dag... Vi tok toget inn og spaserte gjennom Slottsparken hvor krokus og snøklokker sto i full blomst.

Planen var å høre foredrag av den Pakistansk/Amerikanske forfatteren Kamilla Shamsie som har skrevet boken "Brente Skygger" (Burnt shadows) som handler om svik, kjærlighet, fiender og venner etter at Amerikanerne sprengte atombomben over Nagasaki 9. august 1945.

Vi bestilte mat og vin og hadde det så koselig at foredraget glapp.... Ja, ja, jeg får lese boken.

God mat og vin på Litteraturhuset


Planen var å høre foredrag av Kamilla Shamsie, forfatter av "Brente skygger"


Vakker krokusblomstring i Slottsparken


Kronprinsesse Martha - avduket i forbindelse med Kong Haralds 70 års dag i 2007


Vel hjemme ble det kakepynting og beising og trefelling før vi reiste til mormor med kake og kaffe. Det ble en hyggelig feiring av 29+ dagen min sammen med henne. Hun ble veldig glad og spiste masse av den deilige marsipankaken, men litt lei seg for at hun hadde glemt dagen min. Kjøp noe fint til deg selv, sa hun, og vis meg hva du har kjøpt. Det skal jeg gjøre.

Mor og Karin på Gystadmyr


Dagen startet med en ilter vekkeklokke kl. 07:00. Fra klokken 08:00 ble det servert frokost på Åråsen Konferansesenter og kl. 08:30 startet møtet i Styreutvikling Romerike. Dagens foredragsholdere var ordførerne Harald Espelund fra Ullensaker og Anita Orlund fra Skedsmo og temaet var "Styrer mot sammenslåing - fokus på fordeler og ulemper ved eventuelle sammenslåinger av kommuner på Romerike".

De to ordførerne hadde forskjellig tilnærming til problemet, men budskapet var det samme: Det MÅ bli langt færre kommuner i Norge. I dag var det et stort oppslag i Romerikes Blad fra møtet med overskriften: På banen for lokaldemokratiet. DET er hva det handler om. Enig med begge ordførerne i det.


Ordfører Anita Orlund (Ap) i Skedsmo


Ordfører Harald Espelund (Frp) i Ullensaker

1 kommentar:

  1. Blir glad av å lese loggen din. Du og Arild er så flinke til å nyte livet og hverandre.
    Bente

    SvarSlett