fredag 30. april 2010

I gang ....

I dag har jeg hatt møte med Mette - ildsjelen for frivillighet i Ullensaker Røde Kors. Lokalforeningen skal overta arbeidet med flyktningeguider, og jeg skal lede dette arbeidet. Vi har fått 20 billetter av Riksteateret til "Ali Baba og de førti røverne" på Kulturhuset, og min første oppgave blir å fordele disse til flyktninger med familier og guider.

Vi avtalte også et møte med Akershus Krets av Røde Kors for å formalisere overtakelsen. Deretter blir det kartlegging med flyktningekonsulenten i kommunen ang. behov etc. Dette blir nye og spennende oppgaver som jeg håper kan gi både flyktningene og meg selv økt innsikt og ny kunnskap.

Jeg har også meldt meg på kurs for flyktningeguider i Røde Kors. Jeg er i gang... Æ glær mæ !!

Karin - nybegynner


Mette Bjerkestrand - ildsjel i Ullensaker Røde Kors

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar