søndag 9. mai 2010

Ny sykkel

Pasienten er nå i rask bedring, men venstre hånd er hoven og vond og alle fingrene er blågrønne. Det er vanskelig for denne aktive karen å ta det med ro, og han lurte seg nok til både litt TV og PC i går....

Legen hjelper til med bandasjen

Ikke bare bare med ny sykkel. Idag tok vi Borgen-runden i fint driv - ja vi lå faktisk an til å slå vår gamle rekord med 10 minutter da gemalen plutselig stupte over styret .... Heldigvis lå jeg like bak og kom raskt til undsetning. Et par biler stoppet og tilbød hjelp, men nei... alt var i orden..... så vi startet hjemturen til fots. Det gikk IKKE, og en ny bil stoppet og tilbød hjelp. Jeg kommanderte Arild inn i bilen og tok selv begge syklene hjem. Da jeg kom hjem sto den skadede på badet og spurte hva som hadde skjedd. Han husket ingen ting og aner fortsatt ikke hvem som kjørte han hjem.

Etter rensing av sår, ble han kommandert til sengs med en Paracept. Jeg konsulterte doktor Berntsen i Brønnøysund, og han anbefalte et besøk på legevakten. Ullensaker må ha verdens beste legevakt. Der kom vi inn med en gang, og hyggelige sykepleiere og leger var straks på pletten. Arild hadde nok fått en hjernerystelse. Videre ble vi henvist til Kirurgisk Legevakt på Lillestrøm for røntgen av hånden. Heldigvis var det ikke brudd.

Arild fikk beskjed om ikke å se på TV eller bruke PC på noen dager, samt ta det rolig.

Takk og pris at han hadde hjelm. Den sprakk!

Sykkelsport er ikke for pingler, men du verden så moro. Kanskje vi burde konsentrere oss mer om golf i stedet?

Jeg mistet lesesirkelen i kveld etter å ha slitt meg gjennom "Bukkesangen" på 452 sidser. Håper vi kan ta opp den boken til diskusjon igjen senere. Det har jeg behov for.

Nå slumrer den skadede på sofaen mens hustruen "pusler" rundt!

Ja, nå er den nye sykkelen testet og godkjent. Moro med nytt sportsutstyr - det øker treningsgleden. Fin tur rundt Borgen idag.

Den stolte eier klar til tur

Herligheten


Nye sykkelsko også

2 kommentarer:

  1. Takk og pris for hjelm ja! En annen venn av meg opplevde akkurat det samme - han syklet hjem uten noen erindring når han vel var kommet hjem, om at han hadde gjort det. Også hans hjelm sprakk. Nei, takke meg til bakbremser og føtter som ikke er reimet til pedalene.


    Godt at det tross alt gikk ganske bra. Golf er tingen!





    Bente Helenesdatter Pettersen


    PERSONA GRATA
    tlf. 0047-95739209

    SvarSlett
  2. Hei,
    Jøje meg - det var godt at Arild hadde hjelm. Det er skummelt hvordan uhell kan skje helt plutselig. Hils fra oss og ønsk riktig god bedring!

    Klem Dalia

    SvarSlett