onsdag 17. september 2014

Oslo Bokfestival

Jeg så på facebook at Oslo Bokfestival ønsket seg frivillige, og tenkte at "dette kunne jo være artig....." så jeg meldte meg.  Alle frivillige ble innkalt til et møte på forhånd hvor vi fikk instrukser og t-shirt, og fredag ettermiddag var vi klare til innsats.

Jeg skulle jobbe sammen med Anna Maria på "Last Train" - en brun bar med alternativt program for spesielt interesserte.  Dette blir sikkert kjedelig, tenkte jeg, men nei da.  Her var det program om "strikk med motiv fra venstresida....", "vintage mote", "forfatterenes beste og verste kritikker" og "Hells Angeles".  Det var faktisk interessant å høre fotograf og forfatter fortelle om arbeidet med boken om Hells Angeles som de hadde brukt 5 år på.  Alt måtte godkjennes av Hells Angeles Norway og Hells Angeles International, men tilslutt ble det en stor bok med både bilder og tekst.  Hells Angels' frontfigur i Norge var selvfølgelig tilstede, og det ble en selfie......

Både Alexander og Bente kom en tur, og etter bokprogrammet tok Bente og jeg en tur på taket på Grand i den lune høstkvelden.  Der dukket også Arild opp, og da vi skulle gå til bilen, ramlet vi inn på konserten til "Valentinerne" hos Cappelen Damm.  Gud, så lenge siden vi har vært på skikkelig rockekonsert.  Her svingte det skikkelig, og vi koste oss sammen med et feststemt publikum i alle aldre.

Anna Maria og bloggeren klare til innsats
Første dag på "Last Train"

Valentinerne
Lørdag opprant med samme vakre vær, og nå skulle jeg gjøre innsats med telling og programutdeling på Karl Johan.  Med telleapparat i hånd skulle jeg hvert 5. minutt telle alle som gikk opp eller ned Karl Johan - litt kjedelig jobb, men litt av hvert å se.  Jeg fikk også anledning til å høre Jonas Gahr Støre snakke om boken sin, fotografere forfattere og ta en selfie med Anne B. Ragde.
  
Andre dag "Spikersuppa"
Dette var moro, og jeg ble skikkelig oppglødd.  Kanskje jeg melder meg som frivillig neste år også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar