søndag 3. november 2013

Dagene jeg var dyr


... er tittelen på Bentes fotoprosjekt som nå er blitt bok.   Bente har vært med i et prosjekt med syv andre fotografer, og gjennom året har de arbeidet frem hver sin bok.  Fredag kveld var det tid for lansering av bøkene.  

Bente presenterte sin nydelige bok som hverdagsmagi, og det var motiver fra Italia, Nøtterøy, Huk, Lille Tøyen Hageby, Botanisk hage og sikkert noe jeg har glemt.  Alle bildene i duse og mørke farger, og vi måtte bruke egen fantasi og observasjonsevne for å forstå.... Slik skal kunsten være! Det var mange "dyr"... 

Min begrensede kompetanse om prosjektet gjør at jeg ikke kan skrive mye mer.  Hvis du Bente har interessante refleksjoner å tilføye, så kom med dem!!!


Skål for flinke Bente

Alt er klart for lansering

Dagene jeg var dyr
Det skal tilføyes at de syv andre fotografene også hadde vakre bøker, alle helt forskjellige. Mange gjester hadde tatt turen til evenementet i den mørke novemberkvelden og studerte bøkene med stor interesse. Vi hygget oss og nippet til boblene før vi tok toget hjem til Skavlan og reker.  

Interesserte gjester (se kjendisen i midten...)

Kunstneren og husbonden


1 kommentar:

  1. Så gøy å lese. Så fine bilder. Så fine venner! Takk Karin og Arild!

    SvarSlett