onsdag 18. mai 2011

Kjoler

Av og til får jeg så lyst til å blogge litt om kjoler og moter. Så derfor gjør jeg det.

I min tid som salgsdirektør for FA-kanalen fikk jeg anledning til å være med på mange Toppselger-arrangementer. Og ny kjole hvert år var en selvfølge.... Planlegging av kjole og tilbehør pågikk i flere måneder før årets store begivenhet.

2003 Juan-les-Pins, Frankrike
Kjolen ble innkjøpt i en liten, lekker butikk på Stabekk. Den var rosa og overbrodert med små, blanke perler.

Sjal, veske og sko i offwhite og øredobber fra Schwarovski.

Vi kjørte limousine fra Juan-les-Pins til Monaco.

Her stiger vi ut av limousinen utenfor Hotel de Paris i Monaco.

Turistene stimlet sammen for å se hvilke kjediser dette var ......

2004 St. Petersburg
Kjolen ble innkjøpt i en butikk for selskapskjoler på Strømmen Storsenter. Den var grønnturkis og brodert med perler på overdelen. Sjal i samme farge.

Sko og veske i sort lakk. Armbånd og øredobber i glass og Schwarovski-krystaller i fra Anne-Grethe Amundsen.

Her er vi i gullsalen i Peterhof (Peter den Store's sommerpalass). Prisutdelingen fant sted her, mens middagen var i Tronsalen.

Her hadde President Putin tidligere holdt middag for Busch, Blair og andre storheter i forbindelse med St. Petersburgs 200-års jubileum i 2003.

Etter middagen var det klassisk underholdning fra Operaen St. Petersburg.

2005 Venezia
Kjolen ble innkjøpt hos Pikant på cc-vest. Den var i tynn silke i flere pastellfarger med paljetter. Sjal i tynn silke i eplegrønt kantet med små stener.

Perlebrodert veske i eplegrønt. Sandaler i sølv. Øredobber og kjede med grønne stener fra Thomas Sabo.

Middagen ble holdt i et privat palass, og vi ble fraktet dit i gondoler.

Før gondoltransporten var det eksklusiv kammerkonsert for oss i en kirke. Da vi kom ut, flokket turistene seg rundt oss og spurte: "Where is the bride?"

2006 Geneve
Kjolen ble kjøpt i all hast i Kiel, og var helt enkel. Sjalet/capen ble kjøpt i en spesialforretning for selskapsklær i Slottspassagen.

Italienske røde lakksko kjøpt hos Lotta Sko i Skovveien. Liten gullveske kjøpt samme sted.

Øredobber med små perler kjøpt hos David Andersen.

Prisutdelingen og middagen ble holdt i et nedlagt kraftverk ute i elven i Geneve.

Hele arrangementet var lagt opp som et OSCAR-arrangement fra Hollywood. Jeg var toastmaster under middagen og fikk OSCAR for beste regi....

2007 Sevilla
Også denne kjolen ble innkjøpt i Kiel. Den var sort med små røde prikker. Den hvite bolero i fjær fra Frank Usher ble også kjøpt i Kiel.

Rød veske kjøpt i Kiel og de samme røde lakkskoene som forrige år.

Tettsittende halskjede i "strikket" gull med små perler og tilhørende øredobber kjøpt i Las Vegas.

Vi bodde på Hotel Alfonso VIII og toppselgerarrangementet ble holdt samme sted.

Dette er et meget flott hotell med vakre mosaikker og er tilknyttet hotellkjeden "The Luxury Collection".

2008 Taormina,Sicilia
Kjolen ble innkjøpt hos Tina Ritzi i Kirkeveien, Oslo. Den var aubergefarget med små, blanke perler på overdelen og stor vidde i skjørtet. Sjal i samme farge.

Paljettveske i auberginefarge og sølv sko. Kjede og øredobber fra Schwarovski innkjøpt i Amsterdam.

Toppselgerarrangementet ble holdt på en vakker gård utenfor byen. Ved bassenget var det satt opp scene til prisutdeling. Middagen ble avviklet inne, og Nina Granlund holdt en glitrende ledsagertale.

Etter middagen var det show på utescenen med "Great Garlic Girls".

2009 Praha
Også denne kjolen ble innkjøpt hos Tina Ritzi i Kirkeveien. Den var lilla, noe plisseringer under og draperinger over, broderier med små blanke stener. Sjal i samme farge.

Sølv sko og veske og kun et lite halsgropkjede med en diamant. Små diamanter i ørene.


Prisutdelingen og aperitiffen ble avviklet på kirketrappen, og middagen inne i en vakker kirke. Her var det kun levende lys og dekket med Böhmisk krystall.

Da dette var min siste toppselgerdeltakelse, takket jeg både for maten og meg. Jeg må innrømme at det var litt vemodig.

Nå har jeg garderoben full av gallakjoler og håper på invitasjoner til store fester fremover.

1 kommentar:

  1. Nei nå altså... Dette er jo bare drømmemailen over alle drømmemailer for meg som elsker kjoler, fest og glam. Og alle disse har jeg jo sett i min fantasi. Og vi har kost oss med dem og tilbehør under lange middager med mye skravling. Og endelig får jeg se dem også. Står ikke tilbake for fantasiene. Så moro!

    Skal jeg ha store selskaper er dere selvskrevne:-)!

    Bente Helenesdatter Pettersen

    PERSONA GRATA
    tlf. 0047-95739209

    SvarSlett