onsdag 7. mars 2012

Milano

Endelig var jeg klare for vårens musikk- og kulturtur sammen med Dalia til Italia - nærmere bestemt Milano og Venezia.

Milano sies å være Italias mest moderne storby og landets førende industri- og handelssentrum (og moteby selvfølgelig). Vi er kommet hit for å se ballett og opera på verdens mest berømte teater La Scala.

Her er det vår, og vi spiste pizzalunsj (deilig italiensk pizza med tynn sprø bunn) ute på fortausrestaurant i solskinnet. En usedvanlig hyggelig kelner oppvartet oss og takket og bukket,så dette blir nok stamkafeen vår under oppholdet.

Etter lunsjen tok vi en spasertur rundt i sentrum for å orientere oss og avsluttet med et enkelt måltid på en restaurant i Galleria Vittorio Emanuele II, men det var både dyrt og dårlig. At vi går i disse turistfellene pånytt og pånytt.....

Her er Milanos vakre Duomo, og vi har tenkt oss både inn i kirken og opp på taket en annen dag.


Så tok vi en tur inn i La Scala Shop, og her var det musikk og litteratur om alle store sangere og dansere.


Det var også souvenirer av forskjellig art å få kjøpt, og Dalia kjøpte noen småting. Kanskje jeg kjøper noe senere. Jeg må alltid tenke meg om først.... Har jeg behov for dette? Svaret er som regel nei, og da lar jeg være.


Inne i Galleria Vittorio Emanuele II - shoppingmekka med butikker som Gucci og Prada og hyggelige (og dyre og dårlige restauranter)- er gulvet dekket av vakre fliser. Hvis man tråkker på denne tyrens testikler, kan man ønske seg en ting. Og vi tråkket og ønsket.....


Vi tar tidlig kvelden, nå for i morgen tidlig skal vi ut på sightseeing. Veldig hyggelig i Italia! Og så har jeg verdens hyggeligste reisefølge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar