torsdag 11. november 2010

Waikiki

Waikiki Beach er en amerikansk turistmaskin, men så er vi også fortsatt i USA. Her er fast food, kjempestore matporsjoner og fete amerikanere i massevis. Men bevares, alle er jo kjempehyggelige og det er mange turister fra Østen her også. De har alltid bæreposer fra de dyreste merkebutikker som Coach, Dior etc.

Vel, i dag har vi slappet av på stranden. Temperaturen er akkurat passe (og slik er det hele året) og badevannet nydelig.

Hotellet da? Ja, det er greit nok, men minner om et "sydenhotell" fra 1970-tallet. Her må vi betale ekstra for internett og safe,- noe vi liker dårlig. Og frokosten ... noe lignende har vi aldri opplevd. Vi har fått utlevert noen små vesker som vi skal samle maten i og spise ved bassenget eller på stranden. Amerikanerne "simply love it", men vi synes det er helt tåpelig.

Høres jeg negativ ut nå? Nei, jeg er ikke det. Jeg har selskap med verdens flotteste mann....



... og rett bortenfor ligger enda en flott kar på ryggen. Han snakker i mobiltelefonen hele tiden. Legg merke til at karen har hvite tennissokker.



Etter lunsj tok vi en spasertur. Arild kjøpte nye joggesko, og jeg kjøpte frimerker. Vi var innom en Apple Store og der var den - den nye IPad. Jeg tror jeg vil kjøpe meg en IPad istedet for kjoler her borte. IPad er ikke til salgs i Norge enda, og vi "tilbaketrukne" vil jo være først ute. Iflg. kvalitetskontrollen (les Arild) burde jeg ha bilde av IPad her.

Bussen nedenfor går rundt og rundt her hele tiden.



Hawaii er stedet for romantiske brylluper, og midt på Waikiki traff vi dette japanske brudeparet. De var veldig hyggelige og vi fikk lov til å ta bilde av deres store dag. Rart å tenke på at det er kortere til Tokyo enn til Norge herfra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar